Puma je jednou z najväčších velikánov v módnom priemysle súčasnosti. Topánky, oblečenie aj doplnky Puma pozná snáď každý. Poznáš však aj zaujímavú históriu tejto značky? Pokračuj v čítaní a dozvi sa niečo o bláznivom príbehu dvoch bratov podnikateľov.
Prečo puma?
Puma je jednoznačne jednou zo značiek, ktorú pozná tvoja babča aj sesternka, ktorá sa možno práve naučila zaväzovať šnúrky. Jednoducho každá veková kategória. Skvelé je, že nie sú úzko zameraní na jednu kategóriu, ale vyrábajú skvelé produkty od kopačiek, cez doplnky až po tie nevycibrejšie streetwearové kúsky. Tak preto.
História
Príbeh tejto značky začína v Nemecku, keď sa dvom bratom, Rudolfovi a Adolfovi Dasslerovým, zrodil v hlave nápad vyrábať športovú obuv. V roku 1924 teda založili firmu Gebrüder Dassler Schuhfabrik a začali s výrobou športových topánok, najmä futbalových kopačiek. Výroba šliapala až do roku 1948 a obchodom sa darilo, ale v tomto roku sa bratia rozišli a každý sa vydal vlastnou cestou. Zatiaľ čo Adolf neskôr založil vlastnú značku, dnes známu ako adidas, Rudolf hneď v roku 1948 pokračoval vo výrobe športovej obuvi pod značkou Ruda. Tento názov vznikol z počiatočných slabík jeho mena a priezviska, netrvalo však dlho a firmu premenoval na Puma.
Neskôr Rudolf prizval do firmy aj svoju ženu a dvoch synov. V roku 1968 začalo všetky topánky zdobiť dnes už notoricky známe Puma logo, ktoré tvorí silueta americkej mačkovitej šelmy. V roku 1970 potom značka zažila veľký úspech - vtedy najznámejší futbalista a majster sveta v tomto športe Pelé, si na televíznej obrazovke zaväzoval kopačky Puma. Reklama sa osvedčila a Rudolfov marketingový tím v nasledujúcich rokoch vsádzal na ďalších športovcov, ktorí Puma topánky vo veľkom propagovali.
Po smrti zakladateľa firmy, ktorý skonal v roku 1976, prevzal podnik jeho syn. Ten investoval nemalé úsilie do inovácií a vylepšil podrážku topánok, ktorá značku charakterizuje dodnes. Jednalo sa o mierne vyvýšenie päty, pričom tento prvok mal športovcom zaistiť menšie riziko poškodenia Achillovej šľachy. Syn vo vedení firmy zostal asi do roku 1989. Rodina potom predala väčšinový podiel švajčiarskemu investorovi, ktorý sa o chod značky stará dodnes. Spoločnosť naďalej spolupracovala s vrcholovými športovcami a okolo roku 2006 sa začala angažovať vo svete módy, a okrem topánok sa zameriavala aj na odevy v športovom štýle.
Látka vyrobená z tohto mikrovlákna odvádza vlhkosť od tela a rozprestrie ju po ploche látky. To umožňuje nielen rýchlejšie schnutie, pretože väčšina materiálu prichádza do styku so vzduchom na väčšej ploche, ale taktiež znižuje priľnavosť tkaniny k pokožke. Pretože mikrovlákno odvádza vlhkosť do vonkajšej vrstvy odevu, vnútro odevu zostáva suché a chladné. Týmto spôsobom je odev menej nasýtený vlhkosťou a rýchlejšie schne.
Aby sa ti na našom e-shope nezobrazovali veci, ktoré ťa nezaujímajú, potrebujeme od teba súhlas so spracovaním súborov cookies – drobných súborov, ktoré sa ukladajú v tvojom prehliadači.
Podľa cookies budeme vedieť, že ide o teba (anonymne) a zobrazíme ti e-shop tak, aby všetko fungovalo správne podľa tvojich preferencií. Prejdi si podrobný prehľad cookies a podmienky ich používania.
Tvoje súkromie je pre nás všetko, a preto sa môžeš rozhodnúť, že niektoré typy súborov cookie zablokuješ. Nižšie si môžeš prečítať viac informácií o každej kategórii. Predvolené nastavenia môžeš ľubovoľne meniť. Nezabudni ale, že blokovanie niektorých typov súborov cookie môže ovplyvniť to, ako sa ti zobrazujú a prispôsobujú funkcie nášho e-shopu.
Až budeš ready, klikni na Potvrdiť vybrané. Nastavenie môžeš v budúcnosti meniť podľa potreby alebo nálady.
Pokiaľ ešte stále čítaš tento nudný text a chceš sa dokonca dozvedieť ešte viac o súboroch cookie a o tom, prečo ich používame, prejdi si podrobný prehľad cookies a podmienky ich používania.