Všetko začalo výrobou jedného modelu džínsov. Značka Guess si prešla svojimi pádmi vzostupmi. Nič však nezastavilo jej zakladateľa - bratov Marcianovi, aby sa svojho brandu vzdali. Guess so svojimi odvážnymi kúskami kraľuje medzi konkurentmi. Pokračuj v čítaní a dozvi sa o tejto módnej značke, čo najviac.
O značke
Značka Guess patrí v súčasnosti medzi najpopulárnejšie značky odevov pre ženy, mužov aj deti vôbec. Pôsobí v desiatkach krajín na svete, vrátane Českej republiky. Okrem odevov nájdeš v ponuke aj štýlovú obuv, doplnky a veľmi obľúbené dámske kabelky. V priebehu svojho fungovania predstavila značka Guess hneď niekoľko odnoží – napríklad G by Guess zameranú na dospievajúce dievčatá a chlapcov, alebo odnož pánskej módy s názvom Marciano.
Historie
Značku založili v roku 1981 bratia Marcianovi. Tí sa presťahovali z rodného Marseille do Kalifornie, kde získali kapitál od rodinnej firmy zameranej na výrobu džínsových nohavíc. Z toho dôvodu boli tiež prvým kúskom značky Guess práve džínsy – model dostal meno Marilyn. Džínsy boli prekvapivo veľmi rýchlo vypredané, a tak v nadväznosti na tento úspech začali bratia plniť televízne obrazovky svojimi kultovými čiernobielymi reklamami, v ktorých pôsobili najväčšie hviezdy modelingu vtedajšej doby, napríklad Eva Herzigová alebo Claudia Schiffer.
V deväťdesiatych rokoch vznikla prvá odnož značky - tá niesla názov Guess home a zameriavala sa predovšetkým na obliečky a lôžkoviny. Predaj luxusného domáceho textilu bol však po niekoľkých rokoch ukončený.
To však nebol jediný „neúspech“. V deväťdesiatkach si značka užila svoje. Na trh sa totiž začali dostávať konkurenti v podobnej cenovej relácii s podobným tovarom. Patril medzi nich napríklad Calvin Klein, Tommy Hilfiger či Gap (všetci sú mimochodom priamymi konkurentmi značky Guess dodnes). V závislosti na týchto skutočnostiach predaja aj výroba dlhodobo stagnovali, zároveň tiež klesali akcie firmy.
Na začiatku milénia sa návrhári rozhodli s tým všetkým niečo urobiť a stavili na odvážnejšie kúsky, ktoré budú vyčnievať z davu. K tomu všetkému pridali ešte sexy reklamy, ktoré opäť „vystrelili“ Guess do popredia. Hlavnou tvárou sa stala v tom čase ostro sledovaná a veľmi slávna hotelová dedička Paris Hilton, vďaka ktorej túžili po kabelke Guess ženy po celom svete. V súčasnosti značka ponúka odevy, obuv, doplnky a kabelky, ale aj bižutériu alebo kvalitné hodinky. Obľúbená je u mladých aj zákazníkov v strednom veku, a to snáď na všetkých kontinentoch od severnej Ameriky až po Austráliu. Značke sa veľmi dobre darí možno aj preto, že bratia Marcianovi sú stále na jej čele a na fungovaní firmy si dávajú osobne záležať.
veľkostné tabuľky
Oblečenie